Žáci vědí, co podporuje kvalitní spánek a co naopak jeho kvalitu zhoršuje. Žáci si pojmenují, co sami mohou udělat pro to, aby byl jejich noční spánek kvalitnější.
Žáci si vyzkouší, co obnáší stát se e–sportovým hráčem. Zamyslí se nad oblastmi životního stylu, které se promítají do hraní her, a pojmenují znaky problematického hraní her.
Diskuzní aktivita, při které můžete využít náš ikonový plakát generačních rozdílů a poznat lépe specifika životního stylu digitální generace.
Uvědomit si, co je typické pro mne a v čem jsem jedinečný a také naopak nalézt, co mám společného se skupinou, v čem se shodujeme.
Rozvíjet vzájemné poznávání žáků, umožnit žákům hledání společných charakteristik.
Aktivizační úkol, který žáky rozhýbe a zároveň prověří jejich kreativitu.
Podpora vzájemného poznávání spolužáků, případné zmapování situace a atmosféry ve třídě.
Záludná hádanka, která navodí výukové téma spánku. Kdo uhodne, o jaký lék se v hádance jedná, může ho vyzkoušet ještě dnes! 🙂
Cvičení podporuje uvolnění a pozitivní atmosféru. Žáci zavřou oči, hluboce dýchají, uvolní svaly obličeje, třou si dlaně a usmějí se do nich. Nakonec se otočí a s úsměvem navážou oční kontakt se sousedy.
Vyzkoušejte s žáky malou anketu zaměřenou na kvalitu spánku.
Využijte infoposter k nápadům na zlepšení atmosféry ve třídě. Každý může přispět jednoduchými gesty a spoluutvářet příjemné pozitivní prostředí.
Žáci si zhodnotí, které digitální aktivity jsou pro ně důležité a bez kterých se lze obejít. Vyzkouší si, jak určit jednu variantu při rozhodování z více možností. Seznámí se s pojmy digitální wellbeing a digitální minimalismus.
Co takhle jeden večer bez televize, sociálních sítí, počítačových her, brouzdání na internetu? Dáme to? Zkuste s žáky jednodenní výzvu.
Žáci se zamyslí nad svým chováním i chováním spolužáků v prostředí sociálních sítí. Vyslechnou si zkušenosti spolužáků a zkusí si vytvořit doporučení pro aktivity v prostředí sociálních sítí.
Zmapování názorů druhých na to, co by si přáli, aby ve třídě fungovalo, pomoc při utváření nebo korekci nastavených třídních pravidel, uvědomění si svého místa v kolektivu, podpora sounáležitosti se třídou a vzájemného naslouchání si.
Žáci si definují, jaké jsou znaky přátelství, pojmenují, jak o přátelství pečovat, a vyzkoušejí si téma přátelství kreativně zpracovat.
Žáci si uvědomí, jaké množství spánku je pro jejich věkovou skupinu doporučené. Pojmenují, proč je důležité spát dostatečně dlouho. Definují kroky, které jim pomohou k dostatečnému spánku a včasnému usnutí.
Žáci porozumí 24hodinovému cyklu jako celku. Seznámí se s doporučenou délkou spánku pro svou věkovou kategorii. Vyzkouší si naplánovat si denní aktivity s ohledem na doporučení podporující spánek.
Žáci si uvědomí důležitost rituálu před spaním a jeho benefity. Sepíší si činnosti, které jsou vhodné před spaním. A vyberou si z nich ty, které chtějí zařadit do svého rituálu před usnutím.
Uvědomit si, že každý jsme v něčem jiný a každý člověk se může někdy v životě vyskytnout ve skupině s lidmi/člověkem, se kterým by to nepředpokládal, nečekal, že s ním může mít něco společného, více se poznat, podpořit sounáležitost ve skupině.
Prozkoumejte s žáky jejich osobní přístup k digitálnímu světu. Požádejte je, aby si každý nakreslil svoji myšlenkovou mapu na téma: Můj digi svět. Cílem aktivity je zamyslet se, jaká digitální prostředí používají a jak, proč a kdy je využívají.
Žáci si plně uvědomí jednotlivé části těla. Zamyslí se nad věcmi, které mají rádi, a seznámí se s technikami, které pomáhají v napojení na vlastní tělo.
Jednoduchá hra založená na herním principu „Vymění si místo ti, kdo…“