Co mají společného třeba Zendaya, 50 Cent nebo Cristiano Ronaldo? Všichni svůj život žijí bez alkoholu. Najdete více inspirativních lidí, kteří volí cestu zdravého životního stylu?
Diskuzní aktivita, při které můžete využít náš ikonový plakát generačních rozdílů a poznat lépe specifika životního stylu digitální generace.
Jednoduchá hra založená na herním principu „Vymění si místo ti, kdo…“
Vyzkoušejte s žáky malou anketu zaměřenou na kvalitu spánku.
Dokážete každý den ujít alespoň 4 km? Sledujte s učitelem a spolužáky celý týden, kolik kroků denně nachodíte!
Žáci si uvědomí, jaké množství spánku je pro jejich věkovou skupinu doporučené. Pojmenují, proč je důležité spát dostatečně dlouho. Definují kroky, které jim pomohou k dostatečnému spánku a včasnému usnutí.
Žáci si uvědomí důležitost rituálu před spaním a jeho benefity. Sepíší si činnosti, které jsou vhodné před spaním. A vyberou si z nich ty, které chtějí zařadit do svého rituálu před usnutím.
Žáci si plně uvědomí jednotlivé části těla. Zamyslí se nad věcmi, které mají rádi, a seznámí se s technikami, které pomáhají v napojení na vlastní tělo.
Žáci si vyzkouší, co obnáší stát se e–sportovým hráčem. Zamyslí se nad oblastmi životního stylu, které se promítají do hraní her, a pojmenují znaky problematického hraní her.
Co by u vás ve třídě mohlo být jinak, aby se všichni cítit zdravěji? Pomocí metody World Café žáci zapisují realizovatelné nápady.
Žáci si prožijí radost z pohybu. Dokážou formulovat přínosy spojené s pohybovou aktivitou.
Co takhle jeden večer bez televize, sociálních sítí, počítačových her, brouzdání na internetu? Dáme to? Zkuste s žáky jednodenní výzvu.
Žáci prostřednictvím vlastní tvorby reflektují celospolečenský problém kouření. Dokážou pojmenovat, jak kouření ovlivňuje zdraví v dospívajícím věku a vědí, jaké jsou výhody nekuřáctví.
Žáci si definují, jaké jsou znaky přátelství, pojmenují, jak o přátelství pečovat, a vyzkoušejí si téma přátelství kreativně zpracovat.
Žáci zažijí smích a uvolní, které přináší pohyb. Zároveň pojmenují další možnosti uvolnění.
Nenáš je postava, která na všechno říká „NE“. Bývá to dost otrava, ale někdy se to vážně hodí. Vyzkoušejte nácvik asertivního NE.
Záludná hádanka, která navodí výukové téma spánku. Kdo uhodne, o jaký lék se v hádance jedná, může ho vyzkoušet ještě dnes! 🙂
Aktivizační úkol, který žáky rozhýbe a zároveň prověří jejich kreativitu.
Rozvíjet vzájemné poznávání žáků, umožnit žákům hledání společných charakteristik.
Žáci si uvědomí důležitost kvalitního spánku, adekvátního pohybu a vyvážené stravy pro své zdraví a prevenci problémů s tělesnou hmotností. Osvojí si praktické techniky, jak kompenzovat stres.
Žáci vědí, co se při pití alkoholu děje s tělem člověka. Znají následky opilosti a vědí, jak jí předcházet
Žáci vědí, co podporuje kvalitní spánek a co naopak jeho kvalitu zhoršuje. Žáci si pojmenují, co sami mohou udělat pro to, aby byl jejich noční spánek kvalitnější.
Žáci dokáží samostatně vyjmenovat příčiny spojené se vznikem nadváhy a obezity a navrhnou praktické tipy, jak tento problém řešit. Zvládnou odvodit rizika spojená se vznikem nadváhy a obezity. Naučí se, jak si správně vypočítat a vyhodnotit index tělesné hmotnosti (BMI).
Cvičení podporuje uvolnění a pozitivní atmosféru. Žáci zavřou oči, hluboce dýchají, uvolní svaly obličeje, třou si dlaně a usmějí se do nich. Nakonec se otočí a s úsměvem navážou oční kontakt se sousedy.
Vyzkoušejte si s žáky, jaké to je, ztratit kontrolu nad svým tělem. Projděte se po škole.
Žáci porozumí 24hodinovému cyklu jako celku. Seznámí se s doporučenou délkou spánku pro svou věkovou kategorii. Vyzkouší si naplánovat si denní aktivity s ohledem na doporučení podporující spánek.
Žáci si zhodnotí, které digitální aktivity jsou pro ně důležité a bez kterých se lze obejít. Vyzkouší si, jak určit jednu variantu při rozhodování z více možností. Seznámí se s pojmy digitální wellbeing a digitální minimalismus.
Zamyšlení nad světovým problémem nárůstu počtu lidí s nadváhou a obezitu. Jak je to u nás a jak v jiných zemích světa?
Podpora vzájemného poznávání spolužáků, případné zmapování situace a atmosféry ve třídě.
Žáci dokážou formulovat vlastní názor na lidskou krásu. Seznámí se s mediálním obrazem krásy a jeho dopadem na sebepojetí člověka.
Uvědomit si, co je typické pro mne a v čem jsem jedinečný a také naopak nalézt, co mám společného se skupinou, v čem se shodujeme.
Využijte infoposter k nápadům na zlepšení atmosféry ve třídě. Každý může přispět jednoduchými gesty a spoluutvářet příjemné pozitivní prostředí.
Vyzkoušejte krátké dechové cvičení. Rychlý relax, zlidnění a zvýšená koncentrace. Co víc si ve škole přát?
Na co všechno se dá použít konopí? Zkuste z žáky přijít na co nejvíc věcí a pak si některou z nich i vyrobit.
Uvědomit si, že každý jsme v něčem jiný a každý člověk se může někdy v životě vyskytnout ve skupině s lidmi/člověkem, se kterým by to nepředpokládal, nečekal, že s ním může mít něco společného, více se poznat, podpořit sounáležitost ve skupině.
Zmapování názorů druhých na to, co by si přáli, aby ve třídě fungovalo, pomoc při utváření nebo korekci nastavených třídních pravidel, uvědomění si svého místa v kolektivu, podpora sounáležitosti se třídou a vzájemného naslouchání si.
Prozkoumejte s žáky jejich osobní přístup k digitálnímu světu. Požádejte je, aby si každý nakreslil svoji myšlenkovou mapu na téma: Můj digi svět. Cílem aktivity je zamyslet se, jaká digitální prostředí používají a jak, proč a kdy je využívají.
Žáci se zamyslí nad svým chováním i chováním spolužáků v prostředí sociálních sítí. Vyslechnou si zkušenosti spolužáků a zkusí si vytvořit doporučení pro aktivity v prostředí sociálních sítí.
Žáci jsou schopni na příkladech ukázat, co konkrétně drogy a závislost člověku berou. Vědí, jaké aktivity navodí pozitivní pocity podobné těm, které zpočátku vyvolávají omamné látky.