Světová zdravotnická organizace definuje wellbeing jako součást celkového zdraví jednotlivce.
Wellbeing ve školách se zaměřuje na podporu fyzického, duševního a sociálního zdraví žáků a učitelů, čímž vytváří pozitivní a podpůrné vzdělávací prostředí. Tento koncept zahrnuje různé aspekty, které ovlivňují celkovou pohodu ve školním prostředí.
Patří sem:
- péče o duševní zdraví
- péče o fyzické zdraví
- péče o budování pozitivních vztahů
- tvorba bezpečného prostředí - bezpečné a inkluzivní školní prostředí, kde se děti cítí chráněni před šikanou, diskriminací a jinými formami násilí.
- důraz na sebehodnocení a seberozvoj
- využívání vhodných pedagogických metod - využití aktivizačních a participativních způsobů učení
- cílená podpora učitelů a další pracovníků ve školství - zajištění profesního rozvoje a podpory pro učitele a další pracovníky tak, aby mohli efektivně reagovat na potřeby svých žáků a vytvářet zdravé školní klima.