Zpět do slovníčku
Tento pojem jsme použili 
v souvislosti s tématem:
Zpět do slovníčku

Pojem

Vrstevnické učení

Je pedagogický přístup, při kterém se žáci navzájem učí a vzájemně si předávají znalosti a dovednosti. Tento typ učení zahrnuje interakci mezi žáky, kteří si navzájem pomáhají, diskutují o tématech a sdílejí zkušenosti. Vrstevnické učení vytváří dynamické a podpůrné prostředí, ve kterém mohou žáci rozvíjet své dovednosti a znalosti skrze aktivní zapojení a spolupráci s ostatními.

Mezi hlavní rysy vrstevnického učení patří:

  • spolupráce - děti pracují ve skupinách nebo ve dvojicích, což podporuje spolupráci a rozvoj sociálních dovedností.
  • výměna znalostí - starší nebo pokročilejší žáci mohou sloužit jako mentoři mladším nebo méně zkušeným žákům, což obohacuje vzdělávací proces.
  • aktivní zapojení - děti se stávají aktivními účastníky učení, což zvyšuje jejich motivaci a zájem o studované téma.
  • diverzita přístupů - různí žáci mohou přinášet různé perspektivy a přístupy k učení, což obohacuje diskusi a vyučování.
  • rozvoj kritického myšlení - diskuse a interakce mezi vrstevníky podporují rozvoj analytických a kritických dovedností.
crossmenu