Na začátku hodiny jsou žáci rozděleni do čtyř skupin dle pohlaví (dvě skupiny děvčat, dvě skupiny chlapců). Jejich úkolem je pomocí výtvarného materiálu vytvořit koláž, která bude prezentovat skupinový ideál krásy opačného pohlaví. Na úvod můžete žákům přehrát jednu z navrhovaných písniček s videem, která pomůže nastínit téma hodiny a rozpoutat diskusi. V koláži by měl být zobrazen nejen fyzický vzhled člověka, ale také jeho vlastnosti a zájmy včetně toho, co by měl mít rád a jak by se měl chovat. Po tvořivé chvilce následuje krátká (cca minutová) prezentace jednotlivých koláží.
Nejdůležitější částí aktivity je diskuse, která by měla pružně reagovat na postoje žáků a jejich grafické zobrazení ideálu krásy. (Pokud pohled žáků obsahuje zdravý postoj k vnější i vnitřní kráse člověka, je dobré navázat na jejich příklady. Pokud tomu tak není a jejich názor se blíží mediálnímu obrazu krásy „ideální štíhlé ženy a svalnatého muže“, je vhodné konfrontovat žáky s realitou, zmínit zkreslené vnímání, za níž často stojí stylizace, různé filtry a úpravy prezentovaných fotografií, popř. otevřít otázky týkající se zdraví a přirozené krásy, vnitřní krásy atd.).
Celou aktivitu je důležité uzavřít pozitivními příklady diverzity a inkluze ve společnosti. Každý člověk je jiný a jinak krásný, a díky této různorodosti zůstává lidská společnost stabilní a funkční.
Aktivitu lze využít v hodině výtvarné výchovy a umožnit žákům koláž více umělecky propracovat. Zajímavý může být i přesah do historie a diskuse s žáky nad proměnou vnímání lidské krásy v různých historických obdobích (tvar těla, účesy, péče o tělo, tělo versus duch apod.).