Žáci jsou na úvod rozděleni rovnoměrně (podle pohlaví a zdatnosti) do týmů po přibližně šesti hráčích. Po přivítání na slavném a tradičním závodu zvaném Rychlonožka s úsměvem se závodníci seznámí s pravidly. Pro přehlednost si je mohou přečíst také na flipchartu:
Každý tým si na začátku zvolí svůj název, případně krátký pokřik. Během pěti minut si týmy naplánují strategii a rozmístí se na vyznačené mety. Každý tým začíná u jiného kuželu. Samotný závod trvá dle uvážení učitele a dynamiky cca 20 minut. Je vhodné během závodu pustit dynamickou hudbu pro dotvoření atmosféry a pomocí megafonu závodníky podporovat a komentovat dění.
Po krátkém odpočinku se vyhodnotí bodové výsledky jednotlivých týmů. Soutěžní charakter hry zde slouží pouze jako motivace k pohybu, nicméně je důležité se zaměřit na to, co při pohybu žáci zažívali, co jim pohyb přináší a jaké jsou možnosti zařazení pohybu do jejich vlastních životů.
Náročnost aktivity je vhodné přizpůsobit věku a zdatnosti skupiny tím, že zkrátíme/prodloužíme závodní čas, případně ubereme/přidáme množství povinných okruhů nebo zvolíme nebodovanou variantu, kdy je pouze určeno, kolik a jakých poloh je v týmu nutno zvládnout. Učitel zde plní také funkci podpůrnou a motivační. Pokud jsou ve třídě žáci, kteří se z jakéhokoli důvodu nemohou zapojit, mohou dostat roli zapisovače nebo komentátora.