Učitel začne hodinu ukázkou fotografií/videa od známého umělce Slinkachua. Vysvětlí žákům techniku, prostřednictvím níž se umělec vyjadřuje ke společenským tématům a reflektuje život ve městě. Žáci se rozdělí do malých skupin (2–4 žáci). Jejich úkolem je za použití dostupného materiálu připravit uměleckou inscenaci na téma „antikampaň na kouření cigaret/elektronických cigaret“. Mohou použít figurky, zvířátka, cigarety, obaly a další rekvizity, které si sami vyrobí či v daném prostoru najdou. Umělecká inscenace by měla vyjadřovat problémovost kouření z pohledu např. zdravotního, sociálního, ekologického, ekonomického apod. Ve chvíli, kdy je některá skupina se svým dílem hotova, přichází na řadu focení. Jakmile jsou všechna díla dokončena, žáci představí svou práci ostatním.
Aktivitu doporučujeme ukončit diskusí o poselství jednotlivých inscenací. Dotkněte se také tématu „jak kouření ovlivňuje zdraví v dospívajícím věku“. Učitel by měl zmínit, že jedinou jistotou, jak se nestát pravidelným kuřákem, je nikdy nezačít.
Po vytištění fotografií mohou žáci společně s učitelem vytvořit galerii v prostorách školy tak, aby antikampaň mohla působit na všechny žáky ve škole. Doporučujeme ke každé fotografii přiřadit název a malý popisek, co dané dílo zobrazuje a kdo je jeho autorem (např. pseudonym).
Aktivitu je možné propojit s hodinou výtvarné výchovy, kde si žáci sami připraví vlastní figurky a rekvizity. Žáky můžete seznámit s danou aktivitou již týden dopředu, aby měli čas si promyslet záměr antikampaně a mohli se na tvorbu lépe připravit.

