Žáci jsou rozděleni do pěti týmů. Každý tým dostane vytištěné zadání pro scénku, kterou následně sehraje před ostatními spolužáky. Mají přibližně 10 minut na vymyšlení scénáře, rozdělení rolí, tvorbu a obstarání rekvizit a případnou konzultaci s učitelem. Každá scénka trvá max. dvě minuty, naváže na ni krátká diskuse vedená učitelem, která shrne, co se ve scénce odehrálo.
Kamarádi jdou společně ven. Zamíří ke staré budově bývalé teplárny, kde se občas scházejí s další partou. Nic moc nedělají, povídají si. Mají dobrou náladu. Adam zničehonic řekne, že všichni vylezou na střechu po žebříku. Věří si, že to zvládne, i když je žebřík dost vysoko a je to hodně riskantní. Musí někomu vylézt na ramena. Ostatní ho hecují a chtějí lézt taky. Někde vzadu se ozve, že je to blbost. Adam leze nahoru, Mates, který ho nese na ramenou, vrávorá. Ani Adam nemá moc koordinované pohyby. Sahá na žebřík a padá. Při pádu si zlomí ruku.
Parta kamarádů se jde společně koupat na přírodní koupaliště. Jsou veselí a dobře se baví. Dva kluci mají nafukovací lehátka, skáčou bomby do vody, trochu se předvádějí před holkami. Ondra se cítí sebevědomě. Hecuje kluky, kdo doplave dál. Za nějakou chvíli si Kristýna všimne, že Ondra s nimi ve vodě není. Kde je? Asi 20 metrů od skupinky se Ondra topí. Kristýna jako jediná dokáže pohotově reagovat. Ondru zachrání a s ostatními ho vytáhne na břeh.
Viki je na prázdninách u babičky na vesnici. Sejde se tam s partou místních kamarádů a jdou na fotbalové hřiště. Jsou tam i starší kluci a holky. Všichni se společně baví, smějí se. Viki najednou berou mezi sebe jako super kámošku. Jáchym, který se Viki líbí, navrhne, že se pojedou do vedlejší vesnice vykoupat. Viki nasedá do auta s nimi. Je jich tam pět, nikdo se nepřipoutá, všichni se smějí a vykládají si. Jáchym, který řídí, mává rukama a jen těžko drží směr jízdy. Na poslední chvíli se vyhne protijedoucímu autu. Naštěstí už jsou v cíli.
Kluci hokejisté ze starších žáků vyhráli těžký zápas. Chtějí vítězství pořádně oslavit. Nejdříve s trenérem a pak část kluků sami spolu. Nálada je dobrá, kluci jsou dobří kámoši. Najednou David prohodí něco o tom, že Marek pokazil tu největší gólovou šanci. Marka to naštve. Odstrčí Davida a řekne, ať to nechá být. Ale David je dneska v ráži. Připadá si silný, a i když je normálně kliďas, teď do něho vjela agrese. Marek je útočník, o hlavu větší než on, ale David si troufá. Markovi dá pěstí do obličeje a začnou se prát. David skončí s natrženým rtem a Marek s monoklem.
Ema slaví 14. narozeniny. Na oslavu pozve svoje spolužačky a pár spolužáků. Nejdřív jsou u ní doma, pak jdou do parku. Jsou veselí, dělají si srandu z kolemjdoucích, Emu chtějí kluci hodit do křoví. S Nikolou se něco děje. Není jí dobře, točí se jí hlava a má pocit, že už se neudrží na nohou. Lehne si na trávu a na chvíli ztrácí vědomí. Ostatní s ní třesou, snaží se ji posadit, ale ona bezvládně padá na zem. Ema začíná mít strach. Zavolají záchranku.
Po přehrání všech pěti scének následuje společná diskuse. Žáci hledají příčinu, proč k situacím došlo. Jakmile pojmenují alkohol, diskuse plynule přechází k tomu, co se v těle opilého člověka děje a jak alkohol působil na jednotlivé postavy z příběhu. Žáky nechte v závěru sepsat návrhy, jak lze opilosti předcházet a podpořit principy zdravého životního stylu.
Při aktivitě je vhodné přihlédnout k věku a charakteristice skupiny. Zvážit, zda se ve třídě nenachází dítě, pro které by námět některé ze scének mohl být psychicky náročný. Je důležité zapojení učitele, protože i samotné dramatické zpracování může být pro některé žáky složitou výzvou. Učitel může pomáhat s přidělením rolí, doplněním scénáře apod.

