V úvodu hodiny přivítá učitel žáky v e-sportové akademii. Vysvětlí jim, že dnes místo klikání myší potrénují a prověří další dovednosti a znalosti, které gameři potřebují, aby jejich výkon ve hře byl co nejlepší. Zaměří se konkrétně na fyzickou kondici, psychickou odolnost, kvalitní spánek, ale i na výživu a týmovou spolupráci. To všechno jsou důležité aspekty e-sportu a nelze je přehlížet.
Žáci se rozdělí do rovnoměrných 5 skupin a učitel jim představí stanoviště.
Žáci vytvoří dvojice (trojice). Během 5 minut se střídají v provádění tzv. angličáků. Vždy po deseti opakováních nastává výměna. Jeden poctivý angličák obsahuje dřep, klik, opětovný dřep a výskok.
Materiál: „Obrázek ložnice“, psací potřeby.
Každý žák si vezme vytištěný obrázek, na kterém je ložnice plná různých prvků. Žáci označí deset věcí, o nichž si myslí, že do ložnice před usínáním nepatří nebo že ruší plnohodnotný spánek. Následně se zamyslí, jak večer vypadá jejich vlastní pokoj a zda by mohli udělat něco pro to, aby se jim lépe spalo. Součástí stanoviště je i list se správnými odpověďmi, kde si žáci mohou zkontrolovat, zda tipovali dobře. Návrh pak využijí při závěrečné diskusi.
Materiál: 3 PET 1,5l lahve s vodou, 2× měřič času.
Na stanovišti jsou připravené 3 PET lahve naplněné vodou. Žáci vytvoří dvojice (trojice). Úkolem jednoho z nich je uchopit jednou rukou lahev za víčko a zvednout ji do úrovně hrudníku (natažená paže a trup svírají pravý úhel). V této pozici mají vydržet co nejdéle, aniž by paže klesla. Druhý žák měří čas výdrže. Svůj čas si každý žák zapamatuje. Následně se ve dvojici vymění.
Materiál: „Obrázek zdravého talíře“, psací potřeby.
Každý žák si vezme obrázek prázdného talíře s popisem jednotlivých složek potravy. Podle informací v textu zkusí navrhnout, jak by měla vypadat vyvážená snídaně školáka. Návrh pak využijí při závěrečné diskusi.
Materiál: provázek, tenká svazkovací gumička, 5 malých dřevěných kostek.
Info pro učitele: Výroba přenosného zařízení – na tenkou gumičku uvázat po obvodu 5 (podle velikosti skupiny na stanovištích) provázků, zhruba metr dlouhých.
Úkolem skupiny je pomocí přenosného zařízení postupně dopravit pět kostek z bodu A do bodu B a postavit z nich věž. Každý člen vezme do ruky jeden konec provázku. Smí se držet jen za konec a pouze jednou rukou. Vzájemnou spoluprací žáci uchopí kostku, přenesou ji a položí na označené místo. Další kostku položí na ni. Cílem je postavit společně věž ze všech pěti kostek. Po ukončení kostky vrátí na původní místo pro následující skupinu.
Jakmile žáci projdou všemi stanovišti, následuje společná diskuse. Učitel se ptá na dojmy z aktivity a navazuje otázkami souvisejícími s hraním počítačových (mobilních, konzolových) her a prevencí problematického hraní.
Doporučujeme, abyste si na aktivitu vyhradili dostatek času – budete se bavit o světě, který děti milují, mají o něm hodně informací a je to prostor pro oboustranné učení.