Učitel žáky rozdělí do dvojic až čtveřic například tak, jak sedí v lavicích u sebe. Každý tým dostane hrací plán, jednu kostku, balíček nastříhaných karet otočených otázkami dolů a různě barevné figurky podle počtu hráčů. Klasickou hrací kostku si žáci mohou upravit: přelepit číslice 4, 5 a 6 na čísla 1, 2 a 3. Tedy na kostce zůstanou jen nižší čísla, aby postupovali po kratších vzdálenostech. Cílem hráčů je dostat se co nejrychleji od startu k cíli. Cíl symbolizuje spokojeného a kvalitně vyspaného žáka, který je odpočatý a plný sil. K tomuto cíli mohou dojít rychleji ti, kteří dodržují doporučení pro kvalitní spánek a žížala jim umožní postoupit rychleji kupředu, oproti těm, kteří doporučení pro kvalitní spánek ve svém životě nedodržují a vrátí se na hracím plánu vždy o dvě políčka zpět. Hráči se postupně střídají v hodu kostkou a posouvají své figurky po hracím plánu směrem kupředu. Jakmile některý z žáků stoupne svou figurkou na speciální žluté pole, otočí vrchní kartu, kde najde otázku týkající se jeho spánku. Pokud na otázku odpoví kladně (tedy dodržuje určitou spánkovou zásadu, tip nebo doporučení), může se vydat po žížale vpřed. Pokud naopak na kartu odpoví záporně, vrátí se na hracím plánu o dvě políčka zpět. Jakmile dojdou karty v balíčku, jeden hráč všechny karty zamíchá a otočí opět otázkami dolů. Hra končí, jakmile jsou všichni hráči v cíli nebo když učitel oznámí konec časového limitu (cca po 20–25 herních minutách).
Po skončení herního času se učitel může zeptat, kdo se z jednotlivých týmů dostal do cíle mezi prvními a jestli mu pomáhaly kladné odpovědi na otázky týkající se spánku. Poté učitel se všemi dětmi sepíše na tabuli/ flipchart vše, co pomáhá kvalitnímu spánku. A také vše, co kvalitnímu spánku brání. Na závěr každý z žáků zformuluje a napíše, co by chtěl před spaním doma změnit, a podpořit tím kvalitnější spánek. Myšlenky je možné sdílet nahlas s ostatními.
Pokud na kostce ponecháme hodnoty 4, 5 a 6, budou hráči příliš rychle v cíli a ztrácí se smysl hry v odpovědi na spánkové otázky.